2016թ. դեկտեմբերի 24-ին ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղում կայացավ Դասավանդման առաջավոր փորձի փոխանցման և երիտասարդ դասախոսների աջակցման կենտրոնի կողմից կազմակերպված հերթական դաս-քննարկումը, որը վարեց Ընդհանուր մաթեմատիկայի և բնագիտության ամբիոնի դոցենտ, ֆ.մ.գ.թ., տնօրենի խորհրդական Ա. Հ. Մակարյանը:
Դասը «Մոդուլի (դասընթացի) վերջնարդյունքների մշակում» թեմայով էր, որը Ա.Մակարյանի կողմից նախատեսված եռօրյա դասընթացի (I. «Կրթական վերջնարդյունքների գնահատում», II. «Մոդուլի վերջնարդյունքների մշակում», III. «ՄԿԾ մշակում») երկրորդ մասն էր:
Դասի ընթացքում պարոն Մակարյանը մանրամասն անդրադարձավ դասընթացի կառուցվածքին և կրթական վերջնարդյունքների ձևակերպմանը:
Մասնավորապես նշվեց, որ ՄԿԾ-ն կազմված է դասընթացներից, որոնցից յուրաքանչյուրն ապահովում է ՄԿԾ-ի մեկ կամ մի քանի վերջնարդյունք: Դասընթացի «կշռից է» կախված դրա կրեդիտների քանակը՝ լսարանային և ինքնուրույն ժամաքանակի այն ծավալը, որն անհրաժեշտ է տվյալ դասընթացի վերջարդյունքները յուրացնելու համար:
Տրվեց դասընթացի կառուցվածքը, այն է՝
- Դասընթացի անվանումը /կոդը ուսումանկան պլանով/,
- Ամբիոնի անվանումը,
- Ուսումնական տարին/կիսամյակը,
- Կարգավիճակը /պարտադիր, կամընտրական/,
- Կրեդիտների քանակը /լսարանային և ինքնուրույն աշխատանքի ժամաքանակը/,
- Նախնական գիտելիք,
- Դասընթացի նպատակը,
- Դասընթացի ավարտին ուսանողներից ակնկալվող վերջնարդյունքները/ ամենաշատը 6-8 վերջնարդյունք/,
- Դասընթացի նկարագրությունը թեմաներով:
Բացատրվեց դասընթացի նպատակը, որի ճիշտ ձևակերպումը օգնում է ճիշտ ձևակերպել ակնկալվող ելքային արդյունքները:
Նպատակը պետք է պատասխանի հետևյալ հարցերին.
- Ի՞նչ դեր ունի այս դասընթացը ընդհանուր ՄԿԾ-ում:
- Ո ՞ րն է դասընթացի յուրահատկությունը:
- Ինչի՞ է այն հարկավոր ուսանողներին: Ի՞նչ գիտելիք և հմտություններ կստանան ուսանողները դասընթացի արդյունքում:
- Այդ գիտելիքները և հմտությունները ինչի՞ համար են հետո անհրաժեշտ` ինչ-որ դասընթացներ յուրացնելու կամ աշխատավայրում:
- Ինչու՞ է կարևոր, որ ուսանողը ընտրի այդ դասընթացը:
Ներկայացվեց կրթական վերջնարդյունքների (ակնկալվող ելքային արդյունքների) ձևակերպումը.
- Կրթական վերջնարդյունքների /ԱԵԱ/ գրառումը պաշտոնական հայտարարություն է, թե դասընթացի ավարտին ինչ ակնկալիքներ կան ուսանողների ուսուցման արդյունքների վերաբերյալ, ինչ է ակնկալվում, որ նա պետք է կարողանա ցուցադրել:
- Դրանց գնահատումը հաշվետվություն է ուսանողի ձեռքբերումների վերաբերյալ:
Եթե նպատակներում դասախոսը հայտարարում է իր, ապա ԱԵԱ-ում՝ ուսանողի անելիքների մասին:
Շեշտվեց, որ դասընթացի նպատակները պետք է համապատասխանեն ՄԿԾ-ի նպատակներին, դրանք ձևակերպելիս անհրաժեշտ է, որ դասախոսը կենտրոնանա ոչ թե այն բանի վրա, թե ինչ է փորձում իրականացնել, այլ արդյունքում ինչ կստանան ուսանողները:
Ըստ պարոն Մակարյանի նախանշած քայլերի՝ դասախոսները տեղում կազմեցին դասընթացի կրթական վերջնարդյունքներ:
Ներկայացվեց դասընթացի ԿՎԱ բնութագիրը.
- Դրանք սահմանում են ուսանողների համար գործողություններ, որոնք նրանք ընդունակ են լինելու ցուցադրել մոդուլի ընթացքում կամ ավարտին:
- Այդ գործողությունները նախատեսված են ուսանողների համար և ոչ թե ՊԴ կազմի:
- Դրանք սահմանում են գործողություններ, որոնք հնարավոր է դիտարկել:
- Դրանք սահմանում են գործողություններ, որոնք հնարավոր է չափել:
- Հետևապես՝ դրանք նախագծվում են այնպես, որ դրանք հնարավոր լինի գնահատել:
Քննարկման նպատակով բերվեցին հաջող և անհաջող օրինակներ:
Տրվեցին խորհուրդներ ԿՎԱ մշակման համար.
- Կենտրոնացեք 5-10 համալիր գիտելիքների և հմտությունների վրա, ոչ թե մանրերի /մանրերը կարող եք գրել տարբեր թեմաների համար:
- Կենտրոնացեք այն գիտելիքների և հմտությունների վրա, որոնք վճռորոշ են տվյալ դասընթացի համար:
- Ձևակերպումները պետք է լինեն ուսանողակենտրոն, ոչ թե դասախոսակենտրոն (օրինակ, «դասընթացի հաջող ավարտին ուսանողը կկարողանա թվարկել և բնութագրել լրագրողական ժանրերը» և ոչ թե «սովորեցնել ուսանողներին լրագրողական ժանրերը»):
- Ներառեք ուսանողների անելիքները նկարագրող որքան հնարավոր է բազմազան բայեր (ներկայացնի, նկարագրի, մոդելավորի, պատկերի և այլն), ոչ թե ուսանողը պետք է գիտենա…
Ըստ կրթական վերջնարդյուքների գնահատման մեթոդները հստակեցնելուց հետո ներկայացվեց ակնկալվող ելքային արդյունքների գնահատման ծրագիրը՝ համապատասխան օրինակներվ:
Մասնաճյուղի երիտասարդ դասախոսների և կրթական ծրագրերի պատասխանատուների համար դասընթացը բավականին հետաքրքիր էր, հագեցած և ուսանելի: