Հայկ Հակոբյան – Մեղքերի թողության երևույթի մի առանձնահատկություն միջնադարյան աղբյուրներում: – Մեղքերի թողությունը որպես այդպիսին եղել է Հայ առաքելական եկեղեցու յոթ խորհուրդներից մեկը: Մեղքերի արձակման համար հավատցյալները ենթարկվում էին ոչ միայն հոգևոր պատիժների՝ ծոմապահություն, հաղորդությունից զրկվել և այլն, այլ նաև նյութական:
- Բոլոր նյութական «ներողությունները» կրել են պաշտոնապես կամավոր բնույթ:
- Հայ առաքելական ու վրաց ուղղափառ եկեղեցու դեպքում նվիրատուների անունները, հետևաբար նաև նրանց կատարած կամավոր նվիրատվությունների փաստը արձանագրվում էր արձանագրությունների ու հիշատակարանների տեսքով, իսկ կաթոլիկ եկեղեցում՝ թողության թղթերի:
- Մեր եկեղեցու դեպքում մեղքերի թողությունը տրվում էր պատարագ մատուցելու ու տալու միջոցով, որ ժամանակ էլ տեղի էր ունենում մեր ու արևելյան եկեղեցիներին առավելապես բնորոշ ընդհանրական խոստովանության կարգը:
- Եվ արևմուտքում, և արևելքում մեղքերի թողություն դիմաց նվիրատվությունները սկվել են 11-րդ դարից, շատացել 13-14-րդ դարերում, իսկ արևմուտքում անհամեմատ նվազ կերպով շարունակվում է մինչ այժմ:
- Ե’վ կաթոլիկ եկեղեցում, և’ Հայ առաքելական եկեղեցում մեղքերի թողության գինը հիմնականում եղել է հստակ սահմանված:
Айк Акопян – Одна особенность явления отпущения грехов в средневековых источниках. – Отпущение грехов является как таковым естественным продолжением покаяния – одного из семи таинств Армянской Апостолькой церкви. Для отпущение грехов верующие подвергались не только духовным наказаниям– воздержанию, лишению евхаристии и т. д., но и материальным.
- Все материальные “извинения” официально несли добровольный характер.
- В случае Армянской Апостолькой и Грузинской православной церкви имена дарителей, а так же факт их доборовольных пожертвований фиксировались в виде эпиграфических и библиографических источников, а в Католической церкви – в индульгенции.
- В случае нашей церкви опущение грехов происходило в виде литургии, во время которой происходит всеобщая исповедь, которая в основном присуща нам и восточным церквам.
- И на западе, и на востоке в ответ на отпущения грехов пожертвования начали делаться с 11-том века, их количество увеличилось в 13-14 веках, а на западе в значительно меншей степени продолжается до сих пор.
- Как в Армянской Апостолькой, так и в Католической церкви цена опущения грехов была конкретно устоновлена.
Hayk Hakobyan – Some peculiarity of the phenomenon of the remission of sin in the medieval sources. – Remission of sins is a continaution of repetance, which is one of the seven sacraments of the Armenian Apostolic Church. For the remission of the sins of believers were subjected not only to the spiritual punishment – abstinence, deprivation of the Eucharist, and so on – but also to material punishment.
- All the material “apology” officially were carried voluntary.
- In the case of the Armenian Apostolic and the Georgian Orthodox Church, the names of the donors, as well as the fact of their volunteer donations were recorded in the form of epigraphic and bibliographic sources, as in the Roman Catholic Church in indulgences.
- In the case of our Church, remission of sins occurred in the form of the Liturgy, during which the universal confession, which is basically inherent in us and Eastern churches.
- Both in the West and in the East in response to the remission of sins donations began to be done with 11th century, their number increased in 13-12 centuries, and in the West in much the less extent are continueing till now.
- As in Armenian Apostolic and Catholic Churches, the price of the remission of sins was exactly established.