Երևանի պետական համալսարանի Իջևանի մասնաճյուղ

Հայկ Մարգարյան – Ստեփանոս Սալմաստեցի և Միքայել Սեբաստացի կաթողիկոսների հայեցակարգերը հայ ժողովրդի ազատագրության վերաբերյալ

Հայկ ՄարգարյանՍտեփանոս Սալմաստեցի և Միքայել Սեբաստացի կաթողիկոսների հայեցակարգերը հայ ժողովրդի ազատագրության վերաբերյալ: – Հոդ­վա­ծում վեր­լու­ծութ­յան են են­թարկ­վում Ս­տե­փա­նոս Սալ­մաս­տե­ցի և Մի­քա­յել Սե­բաս­տա­ցի կա­թո­ղի­կոս­նե­րի քա­ղա­քա­կան հա­յե­ցա­կար­գե­րը Հա­յաս­տա­նի ա­զա­տագ­րութ­յան վե­րա­բեր­յալ: Այն տե­սա­կետն է հիմ­նա­վոր­վում, որ վեր­ջին­ներս ընտ­րել էին մի Ճա­նա­պարհ, ո­րը խոս­տում­նա­լից չէր հա­յութ­յան ա­զա­տագր­ման տե­սանկ­յու­նից:  Հա­յաս­տա­նի ա­զա­տագր­ման նրանց հա­յե­ցա­կար­գե­րում գնա­հատ­ված չէին սե­փա­կան հնա­րա­վո­րութ­յուն­նե­րը և փո­խա­րե­նը գե­րագ­նա­հատ­ված Արև­մուտ­քի տե­րութ­յուն­նե­րի հնա­րա­վո­րութ­յուն­նե­րը, մշակ­ված չէին հստակ քա­ղա­քա­կան ծրագ­րեր, այլ քա­ղա­քա­կան հար­ցեր էին փորձ ար­վում լու­ծել ա­ղեր­սագ­րե­րի կամ դի­մում­նագ­րե­րի մի­ջո­ցով, մո­ռա­նա­լով, որ քրիս­տոն­յա տե­րութ­յուն­նե­րը ի­րենց պատ­մութ­յան ըն­թաց­քում եր­բեք քա­ղա­քա­կան գոր­ծե­լա­կեր­պի հիմ­քում չեն դրել քրիս­տո­նեա­կան բա­րո­յա­կան ար­ժեք­նե­րը, այլ՝ քա­ղա­քա­կան շա­հե­րը, թե­կուզ և դրանք հա­կա­սում  էին քրիս­տո­նեա­կան ար­ժեք­նե­րին: Ն­րանք մո­ռա­նում էին այն հան­գա­ման­քը, որ կա­թո­լի­կութ­յուն ըն­դու­նե­լը չէր կա­րող պայ­ման հան­դի­սա­նալ Հա­յաս­տա­նի ա­զա­տագ­րութ­յան հա­մար և վա­ղուց ար­դեն պա­պը կորց­րել էր խա­չակ­րաց ար­շա­վանք­նե­րի ժա­մա­նա­կաշր­ջա­նի իր դե­րը: Ստ. Սալ­մաս­տե­ցու և Մի­քա­յել Սե­բաս­տա­ցու հա­յե­ցա­կար­գե­րը հե­տա­գա­յում ևս­ ըն­կան քա­ղա­քա­կան ծրագ­րե­րի հիմ­քում, ո­րոնք ի­րենց հետ­ևանք­ներն ու­նե­ցան հայ քա­ղա­քա­կան մտքի շա­րու­նա­կա­կան պար­տութ­յուն­նե­րի վրա:

 

Айк МаргарянКонцепции католикосов Степаноса Салмастеци и Микаэла Се­бас­таци об освобождении армянского народа. – В статье подвергаются анализу по­ли­ти­ческие концепции католикосов Степаноса Салмастеци и Микаэла Се­бас­та­ци об освобождении Армении. Обосновывается та позиция, что последние выб­ра­ли путь, который не был многообещающим с точки зрения освобождения ар­мянст­ва. В их концепциях освобождения Армении не были оценены собственные воз­мож­нос­ти, а взамен–переоценены возможности держав Запада, не были раз­ра­бо­та­ны четкие политические программы, предпринимались попытки решения других по­ли­ти­ческих вопросов посредством прошений и заявлений, забыв о том, что хрис­тианс­кие державы в течение своей истории никогда не закладывали в основу по­ли­ти­ческого образа действий христианские моральные ценности, а–по­ли­ти­чес­кие интересы, хотя они и противоречили христианским ценностям. Они забывали то обстоятельство, что принятие католичества не могло являться условием для ос­во­бож­дения Армении, и давно уже Папа Римский утратил свою роль периода крес­то­вых походов. Концепции Степаноса Салмастеци и Микаэла Себастаци в даль­ней­шем также были заложены в основу политических программ, которые име­ли свои последствия на последовательных поражениях армянской по­ли­ти­чес­кой мысли.

 

Hayk Margaryan – The concepts of catholicoses Stepanos Salmastetsi and Mi­chael Sebastatsi on the liberation of the armenian people. – This article analyzes the po­li­ti­cal concepts of Catholicoses Stepanos Salmastetsi and Michael Sebastatsi on the li­be­ra­tion of Armenia. It substantiates the position that the latter chose the way that was not promising in terms of the liberation of the Armenians. Their own possibilities were not estimated, but the possibilities of the Western powers were overvalued instead, clear political programs were not developed, and the attempts to address other political is­sues through petitions and written requests were made in their concepts of the li­be­ra­tion of Armenia, forgetting that the Christian powers in the course of their history had ne­ver taken Christian moral values but political interests as the principle for political line of action, even though they contradicted the Christian values. They forgot the cir­cums­tance that the adoption of Catholicism could not be a condition for the liberation of Armenia, and the Pope had lost his role as that of during the Crusades for a long ti­me. The concepts of Stepanos Salmastetsi and Michael Sebastatsi further also underlay the political programs that had their effects on successive defeats of the Armenian po­li­ti­cal thought.

 

Էջեր