Երևանի պետական համալսարանի Իջևանի մասնաճյուղ

Սաթենիկ Ավոյան – Պայքար վրացական եկեղեցու ինքնավարության վերականգնման համար (1906-1907թթ.)

Սաթենիկ Ավոյան Պայքար վրացական եկեղեցու ինքնավարության վերականգնման համար (1906-1907թթ.) : Ռու­սաս­տա­նում ա­ռա­ջին բուր­ժո­ւա-դե­մոկ­րա­տա­կան հե­ղա­փո­խութ­յու­նը (1905-1907) իր խոր հետ­քը թո­ղեց նաև վրաց հոգ­ևո­րա­կա­նութ­յան ե­կե­ղե­ցա­կան ինք­նա­գի­տակ­ցութ­յան վրա: Վ­րաց հոգ­ևոր գոր­ծիչ­նե­րի մեջ հա­սու­նա­ցավ ի­րենց ե­կե­ղե­ցու ինք­նա­վա­րութ­յան վե­րա­կանգ­ման անհ­րա­ժեշ­տութ­յան պա­հան­ջը, ո­րոնք սկսե­ցին բա­ցա­հայ­տո­րեն հա­կադր­վել Վ­րա­ցա­կան Էկ­զար­խա­թին:

Վ­րա­ցա­կան ե­կե­ղե­ցու ինք­նա­վա­րութ­յան վե­րա­կանգ­ման հար­ցը քննարկ­վեց <<Նա­խա­խորհր­դա­րա­նի Աշ­խա­տանք­նե­րի>> նիս­տե­րում, ո­րի ըն­թաց­քում էլ ու­ժե­ղա­ցան ուղ­ղա­փառ վրա­ցի­նե­րի ե­կե­ղե­ցա­կան ինք­նա­վա­րութ­յան ձգտում­նե­րը:­ Սա­կայն, այս նիս­տե­րում, ո­րի հետ սկզբնա­կան շրջա­նում վրաց հոգ­ևո­րա­կա­նութ­յու­նը մեծ հույ­սեր էր կա­պում, վրա­ցա­կան ե­կե­ղե­ցու հար­ցը քննարկ­վում էր զուտ տե­սա­կա­նո­րեն: Վ­րաց հոգ­ևո­րա­կա­նութ­յու­նը ա­մեն կերպ` պատ­մա­կան անց­յա­լի հիմ­նա­վո­րում­նե­րով, ի­րա­վա­կան, բա­րո­յա­կան տե­սանկ­յու­նից փոր­ձում էր ա­պա­ցու­ցել, որ <<ինք­նա­վա­րա­կան շար­ժու­մը>> զուտ հե­ղա­փո­խա­կան է, քա­ղա­քա­կան, ան­ջա­տո­ղա­կան, ո­րը միա­վո­րել էր ե­կե­ղե­ցա­կան կա­րիե­րիստ­նե­րին և հե­ղա­փո­խա­կան-դե­մոկ­րատ­նե­րին, ո­րոնք ե­րա­զում էին Վ­րաս­տա­նի ան­կա­խութ­յան մա­սին:

Նա­խա­խորհր­դա­րա­նի Աշ­խա­տանք­նե­րը վրա­ցա­կան կող­մի հա­մար դրա­կան որևէ արդ­յունք չտվե­ցին, և հենց որ հե­ղա­փո­խութ­յու­նը կայս­րութ­յու­նում մա­րեց (1907 հու­նիս) թու­լա­ցավ նաև հար­ցի հրա­տա­պութ­յու­նը:­ Շա­տե­րը կար­ծիք հայտ­նե­ցին, որ վրա­ցի­նե­րի ինք­նա­վա­րութ­յու­նը կվնա­սի քա­ղա­քա­կան միաս­նութ­յա­նը և հա­կա­սում է Ռու­սաս­տա­նի պե­տա­կան շա­հե­րին: Վ­րա­ցա­կան ե­կե­ղե­ցա­կան հար­ցը այդ­պես էլ լու­ծում չստա­ցավ:

 

Сатеник Авоян – Борьба за восстановление автокефалии грузинской церкви (1906 – 1907 гг.). – Первая буржуазно-демократическая революция в России (1905-1907) оставила свой глубокий след на церковном самосознании грузинского ду­хо­венст­ва. Внутри грузинских духовних деятелей возникло требование о восс­та­нов­ле­ние автокефалии своей церкви, которые начали открыто противопоставлять Гру­зинс­ко­му Экзархату.

Вопрос о восстановлении автокефалии грузинской церкви обсуждался на сьез­дах Предсоборнго Присутствия (1906-1907), в ходе которого и были усилены ав­то­ке­фальные устремления духовенства пра­вославной Грузии. С началом этих за­се­да­ний грузинское духовенство связывало большие надежды, но вопрос ав­то­ке­фа­лии обсуждался лишь теорети­чески. Грузнское духовенство, используя разные обос­но­вания – историческое прошлое, юридически, нравственные пыталось до­ка­зать, что восстановление грузинской церковной автокефалии это право гру­зинс­ко­го народа, а русская сторона находила, что автокефальное движение лишь ре­во­лю­цион­ная, сепаратическая тенденция, которая обьединила церковных карьеристов и революционных –демократов, которые мечтали о независимости Грузии.

Предсоборное Присуствие не дало ничего положительного для гру­зинской сто­ро­ны и как только в Империи угасла революция (июнь 1907 г.) ослабла жгу­честь вопроса. Многие представители русского право­славия и политики счи­та­ли, что автокефалия Грузии повредит политическому единству и противоречит ин­те­ре­сам Российского государства. Грузинский церковный вопрос так и не получил ре­ше­ния.

 

Satenik Avoyan – Struggle for the autonomy restoration of Georgian Church (1906 – 1907). – The first bourgeois democratic revolution which began in 1905 in Tsa­rist Russia also left a deep imprint upon the Georgian peoples’ religious consciousness. Among the religious lea­ders matured the necessary requirement to restore the au­to­no­my of their church, which obviously opposed to Georgian ekzarkhat. The restoration of the autonomy of Geor­gian Church was discussed during <the pre-parliamentary works> ses­sions created by the Holy Synod, during which the Orthodox Georgians’ religious as­pi­rations for au­to­no­my intensified. But it is important to note, that during this sessions through which Geor­gian Church was initially pinned hopes, the issue of the Georgian Church was dis­cus­sed only hypothetically. The Georgian Church tried to prove in any way with the jus­ti­fi­cations of historical past, the legal and moral point of view, that the res­toration of the autonomy of Georgian Church is the Georgian peoples’ right, but Rus­sia tried to prove that “the autonomous movement is only revolutionary, political, se­ces­sionist which combined the religious careers and revolutionary-democrats, that drea­med about the independence of Georgia. Nevertheless, pre-parliamentary works didn’t give any po­sitive result for Georgians and as soon as the revolution faded in Em­pire (June 1907), also weakened the publication of the issue. Many people expressed the opi­nion that Geor­gian autonomy will spoil the political unity and it contradicts Rus­sina’s state in­te­rests. The Georgian religious issue wasn’t resolved.

Էջեր