Կրթական մակարդակը՝
Բակալավր
Մասնագիտություն՝
011401.20.6 - Մասնագիտական մանկավարժություն
Մասնագիտացումը՝
011401.20.6 - Ռուսերեն և գրականություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Բանասիրության բակալավր
Ծրագրի ուստարին՝
2023/2024
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա միջնակարգ, նախնական մաuնագիտական կամ միջին մասնագիտական կրթության վկայական։
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ ՀՀ կառավարության հաստատած Հայաստանի Հանրապետության բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության կարգի։ Ընդունելության քննությունների ցանկ՝
1. Ռուսաց լեզու (գրավոր)
2.Հայոց լեզու և գրականություն (գրավոր)
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ ՀՀ կառավարության հաստատած Հայաստանի Հանրապետության բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության կարգի։ Ընդունելության քննությունների ցանկ՝
1. Ռուսաց լեզու (գրավոր)
2.Հայոց լեզու և գրականություն (գրավոր)
2. Ծրագրի նպատակները
Ծրագրի նպատակն է ռուսաց լեզվի և գրականության ուսումնասիրության, գործնական կիրառման և դասավանդման տիրույթում հիմնարար գիտելիքներով, հոգեբանամանկավարժական հմտություններով և մեթոդաբանական կարողություններով օժտված ուսուցչի պատրաստումը` ապահովելով
· հոգեբանամանկավարժական հմտությունների ձևավորում` իրադրային, խմբային և միջանձնային ուղղորդման մոդելներով,
· համակարգված լեզվական գիտելիքներ և հաղորդակցական կարողություններ,
· ռուսալեզու միջավայրում և տարաբնույթ համատեքստերում կողմնորոշված շփման հմտություններ,
· ընդհանուր հետազոտական հմտությունների նպատակային մատուցումների ձևավորում` լեզվաբանական և մանկավարժամեթոդական ոլորտներում,
· ռւսաց լեզվի դասավանդման մեթոդաբանության վերաբերյալ արդի գիտելիքներ և գործնական հմտություններ,
· ազգային և օտար իրողությունների, իրույթների և արժեհամակարգերի նպատակային զուգադրում` լեզվի, մշակույթի, հասարակական կյանքի և գիտության ոլորտներում,
· օտարալեզու մշակույթի հետ նպատակային / շահագրգիռ հաղորդակցում,
· մանկավարժական գործունեության վերաբերյալ տեսական սկզբունքների և դասավանդման
նախնական փորձի ձևավորում:
· հոգեբանամանկավարժական հմտությունների ձևավորում` իրադրային, խմբային և միջանձնային ուղղորդման մոդելներով,
· համակարգված լեզվական գիտելիքներ և հաղորդակցական կարողություններ,
· ռուսալեզու միջավայրում և տարաբնույթ համատեքստերում կողմնորոշված շփման հմտություններ,
· ընդհանուր հետազոտական հմտությունների նպատակային մատուցումների ձևավորում` լեզվաբանական և մանկավարժամեթոդական ոլորտներում,
· ռւսաց լեզվի դասավանդման մեթոդաբանության վերաբերյալ արդի գիտելիքներ և գործնական հմտություններ,
· ազգային և օտար իրողությունների, իրույթների և արժեհամակարգերի նպատակային զուգադրում` լեզվի, մշակույթի, հասարակական կյանքի և գիտության ոլորտներում,
· օտարալեզու մշակույթի հետ նպատակային / շահագրգիռ հաղորդակցում,
· մանկավարժական գործունեության վերաբերյալ տեսական սկզբունքների և դասավանդման
նախնական փորձի ձևավորում:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- Ներկայացնելու մանկավարժական տեսությունների զարգացման պատմությունը, կրթության հիմնական հասկացությունները, հայեցակարգերը, կրթական համակարգերի զարգացման փուլերը
- Նկարագրելու երեխայի և մեծահասակի, որպես սուբյեկտի, հոգեբանական գործունեության առանձնահատկությունները և սոցիալականացման օրինաչափությունները ու հաղորդակցման ձևերը:
- Բացատրելու հոգեբանամանկավարժական գիտելիքների տարածման մեթոդները:
- Ներկայացնելու լեզվաբանական տեսությունները և արդի լեզվակրթության քաղաքականության հիմնախնդիրները, վերլուծելու ռուսաց լեզվի ազգակից կապերը. նրա տիպաբանական կապերը մյուս հնդեվրոպական՝ հայերեն, անգլերեն, սլավոնական լեզուների հետ:
- Ներկայացնելու ռուսաց լեզվի բոլոր բաժինների (հնչյունաբանություն, բառագիտություն, շարահյուսություն,ձևաբանություն) հիմնական սկզբունքները, ժամանակակից ռուսաց լեզվի տեսությունները, նրա պատմությունը՝ իր առավել կարևոր գրավոր հուշարձաններով, արդի փուլում զարգացման միտումները:
- Ներկայացնելու ռուս գրականության հիմնական շրջանները (բանահյուսություն, հին ռուսական գրականություն, 18-րդ, 19-րդ, 20-րդ դարերի գրականություն և ռուս արտերկրյա գրականություն) և գրական ստեղծագործության վերլուծության սկզբունքները:
- Ներկայացնելու գրականության տեսության հիմունքները, ռուս գրականության հիմնական ուղղությունները, ինչպես նաև մեկնաբանել ռուս գրաքննադատական մտքի զարգացումը,
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- Պլանավորելու, կազմակերպելու, իրականացնելու, ղեկավարելու, վերահսկելու, գնահատելու դպրոցականների ուսումնադաստիարակչական գործընթացը:
- Կիրառելու տարբերակման և անհատականացման սկզբունքը ուսուցման գործընթացում
- Կիրառելու կրթության բնագավառում հետազոտությունների իրականացման վերաբերյալ փորձարարական տվյալների հավաքագրման և մշակման տեխնոլոգիաներ:
- Վերլուծելու ժամանակակից գրական ռուսերենի հիմնախնդիրները, տիրապետել ռուսերեն տեքստի լեզվաբանական և պատմաբանասիրական վերլուծության մեթոդիկայի հիմունքներին,
- Վերլուծելու գրականության պատմական զարգացումը և ժամանակակից գրական գործընթացի օրինաչափությունները
- կիրառելու լեզվաբանական վերլուծության հիմնական մեթոդները,
- օգտագործելու մասնագիտական բառապաշարը իր հետագա գործունեության ընթացքում,
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- կիրառելու սոցիալ-տնտեսագիտական գիտելիքները և մեթոդները մասնագիտական և հասարակական խնդիրները լուծելու ժամանակ, կիրառելու սոցիալ-տնտեսագիտական գիտելիքները և մեթոդները մասնագիտական և հասարակական խնդիրները լուծելու ժամանակ,
- մայրենի և որևէ օտար լեզվով տրամաբանորեն ճիշտ փաստարկված և հստակ կառուցելու բանավոր ու գրավոր խոսք մասնագիտական հանրույթում,
- պահպանելու մասնագիտական էթիկայի նորմերը,
- ստանձնելու անձնական պատասխանատվությունը ազգի և պետության հանդեպ, իր գործունեությամբ նպաստելու ժողովրդավարական սկզբունքերի իրագործմանը, ազգային և համամարդկային արժեքների տարածմանը,
- կառավարելու մասնագիտական գործառույթներ ու ծրագրեր, ղեկավարելու աշխատանքային թիմ, աշխատելու թիմում և պատասխանատվություն ստանձնելու նրա անդամների մասնագիտական գործունեության համար,
- տիրապետելու բավարար գիտելիքների ու կարողությունների` բարձրագույն կրթության երկրորդ մակարդակում համապատասխան բնագավառում ուսումը շարունակելու համար և բացահայտելու իր կրթական պահանջմունքները և/կամ կարիերայի հնարավորությունները հետագա ուսումնառության ուղիները որոշելու համար,
- կողմնորոշվելու արտակարգ իրավիճակներում և անհրաժեշտության դեպքում ցուցաբերելու առաջին բուժօգնություն,
- կիրառելու ՏՀՀ-ները մասնագիտական ոլորտներում խնդիրներ լուծելու և աշխատանքները արագացնելու համար,
- վերլուծելու և եզրահանգումներ անելու՝ դրսևորելով քննական մտածողություն, ինչպես նաև ցուցաբերելու ստեղածագործական մոտեցում մասնագիտական ոլորտի խնդիրները բացահայտելու և տարբեր լուծումներ առաջադրելու համար:
4. Գնահատման ձևերը
·հետազոտական աշխատանք
·լուսապատկերաշար
·բանավոր հարցում
·գործնական աշխատանք
·թեմատիկ աշխատանք
·կիսամյակային ամփոփիչ աշխատանք
·թղթապանակ
·իետազոտական աշխատանք/մասնագիտական գրականության վերաբերյալ
·ինքնագնահատում, փոխգնահատում
·ռեֆերատ
·էսսե
·խմբային ներկայացում
·տարաբնույթ առաջադրանքներ
·զեկուցումներ
·ուսումնական նախագծեր
·գրավոր կարճ հաղորդագրություններ
·քտուգարքներ
·քննութուններ
·ավարտական աշխատանքի պաշտպանություն
·լուսապատկերաշար
·բանավոր հարցում
·գործնական աշխատանք
·թեմատիկ աշխատանք
·կիսամյակային ամփոփիչ աշխատանք
·թղթապանակ
·իետազոտական աշխատանք/մասնագիտական գրականության վերաբերյալ
·ինքնագնահատում, փոխգնահատում
·ռեֆերատ
·էսսե
·խմբային ներկայացում
·տարաբնույթ առաջադրանքներ
·զեկուցումներ
·ուսումնական նախագծեր
·գրավոր կարճ հաղորդագրություններ
·քտուգարքներ
·քննութուններ
·ավարտական աշխատանքի պաշտպանություն
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Ռուսաց լեզու և գրականություն» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել
·միջին մասնագիտական կրթության հաստատություններում՝ որպես ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության ուսուցիչ,
·աշխատանք տեղեկատվական գործակալություններում,
·հրատարակչություններում և խմբագրություններում,
·միջազգային կազմակերպություններում, որտեղ անհրաժեշտ է հայերենի և ռուսերենի իմացությունը,
·գովազդային գործակալություններում,
·թանգարաններում,
·պետական և մասնավոր ձեռնարկություններում և գրասենյակներում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ռուս բանասիրության
ֆակուլտետի մագիստրատուրայում:
·միջին մասնագիտական կրթության հաստատություններում՝ որպես ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության ուսուցիչ,
·աշխատանք տեղեկատվական գործակալություններում,
·հրատարակչություններում և խմբագրություններում,
·միջազգային կազմակերպություններում, որտեղ անհրաժեշտ է հայերենի և ռուսերենի իմացությունը,
·գովազդային գործակալություններում,
·թանգարաններում,
·պետական և մասնավոր ձեռնարկություններում և գրասենյակներում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ռուս բանասիրության
ֆակուլտետի մագիստրատուրայում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսներ
·տպագիր նյութեր,
.էլեկտրոնային ռեսուրներ,
·համացանցային կայքեր:
Ուսումնառության օժանդակության ձևեր
·պասիվ, ակտիվ և ինտերակտիվ ուսուցման մեթոդներ,
·տեսողական (շնորհանդեսային) և տեսալսողական մեթոդներ:
·տպագիր նյութեր,
.էլեկտրոնային ռեսուրներ,
·համացանցային կայքեր:
Ուսումնառության օժանդակության ձևեր
·պասիվ, ակտիվ և ինտերակտիվ ուսուցման մեթոդներ,
·տեսողական (շնորհանդեսային) և տեսալսողական մեթոդներ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
ԵՊՀ Ռուսաց լեզու և գրականության կրթական ծրագիր
Վ. Բրյուսովի անվ. պետական համալսարան,
Ռուսաց լեզու և գրականություն, կրթական ծրագիր
Վանաձորի
Վանաձորի Հովհ. Թումանյանի անվան պետական համալսարան,
Վ. Բրյուսովի անվ. պետական համալսարան,
Ռուսաց լեզու և գրականություն, կրթական ծրագիր
Վանաձորի
Վանաձորի Հովհ. Թումանյանի անվան պետական համալսարան,
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
Դասավանդման/մանկավարժական
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
.ներկայացնելու դասընթացի նպատակները և խնդիրները, մեկնաբանելու և պարզաբանելու
դասընթացի կրթական վերջնարդյունքները և դրանց կապն ու համադրումը համապատասխան
կրթական ծրագրի վերջնարդյունքների հետ,
· կիրառելու դասավանդման, ուսումնառության և գնահատման ժամանակակից մեթոդներ և
տեխնոլոգիաներ,
· կիրառելու ուսանողներին մոտիվացնող և նրանց ակտիվությունը խրախուսող մեխանիզմներ և
մեթոդներ,
· սահմանելու կրթական ընդհանուր նպատակ և ջանքեր ներդնելու դրա իրականացման
ուղղությամբ,
· զարգացնելու ոսանողների վերլուծական, փաստերն ու իրողությունները ընդհանրացնելու,
երևույթները համակողմանիորեն գնահատելու, եզրակացություններ կատարելու և տեսական
գիտելիքները գործնականում կիրառելու կարողությունները,
· կազմելու դասընթացի փաթեթ։
Հետազոտական
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
· իրականացնելու գիտահետազոտական աշխատանքներ,
· վերլուծելու մանկավարժական սեփական գործունեության արդյունավետությունը,
· կիրառելու միջառարկայական և համալիր հետազոտությունների մեթոդաբանություններ,
· ճիշտ ընտրելու և համադրելու հետազոտությունների իրականացման և կիրառվող ուսուցման
մեթոդները։
Հաղորդակցման
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
· ուսանողի հետ հաստատելու միջանձնային և կառուցողական հարաբերություններ,
· արդյունավետ պլանավորելու դասընթացը և դասապրոցեսը, կառավարելու լսարանը, բոլոր
ուսանողներին դարձնելու ուսումնական գործընթացի ակտիվ մասնակիցներ,
· հաղորդակցվելու որևէ օտար լեզվով,
· պահպանելու մանկավարժական և մասնագիտական էթիկայի կանոնները,
· պահպանելու բարձրագույն կրթության ոլորտի իրավական նորմերը։
ՏՀՏ կիրառության.
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
· ուսումնական գործընթացում ազատ կիրառելու համակարգչային հիմնական ծրագրերը (MS
Office փաթեթ՝ Word, Excel, Power-Point, Internet, e-mail ),
· պատրաստելու և ներկայացնելու լուսացուցադրություններ,
· օգտագործելու առցանց ուսուցման տեխնոլոգիաներ,
· կիրառելու Moodle հարթակը դասապրոցեսը իրականացնելու համար։
Մասնագիտական կարողություններ
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
· ներկայացնելու և մեկնաբանելու դասավանդման ոլորտի հիմնախնդիրները և
ուսումնասիրության ժամանակակից մեթոդաբանական հիմքերը,
· սահմանելու դասավանդվող դասընթաց(ներ)ի հիմնական հասկացությունները,
ուսումնասիրության հայեցակարգային մոտեցումները,
· ուսուցման գործընթացում ստեղծելու միջառարկայական կապեր,
· ձևակերպելու դասավանդվող առարկայի ոլորտում խնդիրներ, ընտրելու անհրաժեշտ
ուսումնական նյութեր և ուսուցման միջոցներ,
· կիրառելու ոլորտի խնդիրների ուսումնասիրման մեթոդական առաջավոր փորձը և դրսևորելու
ստեղծագործական մոտեցումներ։
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական գործունեություն.
· որակավորման կամ գիտական աստիճանի առկայություն դասավանդվող դասընթացի/մոդուլի
ոլորտում:
· գիտական աստիճանի և կոչման առկայություն/ցանկալի է բակալավրատում, պարտադիր՝
մագիստատուրայի համար / :
· հետազոտական աշխատանքների առկայություն մանկավարժության կամ դասավանդվող
դասընթացի /մոդուլի ոլորտում:
· մասնակցություն հանրապետական և միջազգային գիտաժողովների:
Գիտամանկավարժական կամ պրակտիկ աշխատանքի փորձ.
· գիտական կամ մանկավարժական աշխատանքի փորձառություն՝ բացի «դասախոս» տարակարգի
համար (նվազագույնը 3 տարի)։
· մասնակցություն որակավորման բարձրացման դասընթացներին վերջին 5 տարիների ընթացքում։
· մասնագիտական պրակտիկ գործունեության փորձառություն /ցանկալի է/:
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
.ներկայացնելու դասընթացի նպատակները և խնդիրները, մեկնաբանելու և պարզաբանելու
դասընթացի կրթական վերջնարդյունքները և դրանց կապն ու համադրումը համապատասխան
կրթական ծրագրի վերջնարդյունքների հետ,
· կիրառելու դասավանդման, ուսումնառության և գնահատման ժամանակակից մեթոդներ և
տեխնոլոգիաներ,
· կիրառելու ուսանողներին մոտիվացնող և նրանց ակտիվությունը խրախուսող մեխանիզմներ և
մեթոդներ,
· սահմանելու կրթական ընդհանուր նպատակ և ջանքեր ներդնելու դրա իրականացման
ուղղությամբ,
· զարգացնելու ոսանողների վերլուծական, փաստերն ու իրողությունները ընդհանրացնելու,
երևույթները համակողմանիորեն գնահատելու, եզրակացություններ կատարելու և տեսական
գիտելիքները գործնականում կիրառելու կարողությունները,
· կազմելու դասընթացի փաթեթ։
Հետազոտական
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
· իրականացնելու գիտահետազոտական աշխատանքներ,
· վերլուծելու մանկավարժական սեփական գործունեության արդյունավետությունը,
· կիրառելու միջառարկայական և համալիր հետազոտությունների մեթոդաբանություններ,
· ճիշտ ընտրելու և համադրելու հետազոտությունների իրականացման և կիրառվող ուսուցման
մեթոդները։
Հաղորդակցման
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
· ուսանողի հետ հաստատելու միջանձնային և կառուցողական հարաբերություններ,
· արդյունավետ պլանավորելու դասընթացը և դասապրոցեսը, կառավարելու լսարանը, բոլոր
ուսանողներին դարձնելու ուսումնական գործընթացի ակտիվ մասնակիցներ,
· հաղորդակցվելու որևէ օտար լեզվով,
· պահպանելու մանկավարժական և մասնագիտական էթիկայի կանոնները,
· պահպանելու բարձրագույն կրթության ոլորտի իրավական նորմերը։
ՏՀՏ կիրառության.
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
· ուսումնական գործընթացում ազատ կիրառելու համակարգչային հիմնական ծրագրերը (MS
Office փաթեթ՝ Word, Excel, Power-Point, Internet, e-mail ),
· պատրաստելու և ներկայացնելու լուսացուցադրություններ,
· օգտագործելու առցանց ուսուցման տեխնոլոգիաներ,
· կիրառելու Moodle հարթակը դասապրոցեսը իրականացնելու համար։
Մասնագիտական կարողություններ
Դասավանդողը պետք է ունակ լինի.
· ներկայացնելու և մեկնաբանելու դասավանդման ոլորտի հիմնախնդիրները և
ուսումնասիրության ժամանակակից մեթոդաբանական հիմքերը,
· սահմանելու դասավանդվող դասընթաց(ներ)ի հիմնական հասկացությունները,
ուսումնասիրության հայեցակարգային մոտեցումները,
· ուսուցման գործընթացում ստեղծելու միջառարկայական կապեր,
· ձևակերպելու դասավանդվող առարկայի ոլորտում խնդիրներ, ընտրելու անհրաժեշտ
ուսումնական նյութեր և ուսուցման միջոցներ,
· կիրառելու ոլորտի խնդիրների ուսումնասիրման մեթոդական առաջավոր փորձը և դրսևորելու
ստեղծագործական մոտեցումներ։
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական գործունեություն.
· որակավորման կամ գիտական աստիճանի առկայություն դասավանդվող դասընթացի/մոդուլի
ոլորտում:
· գիտական աստիճանի և կոչման առկայություն/ցանկալի է բակալավրատում, պարտադիր՝
մագիստատուրայի համար / :
· հետազոտական աշխատանքների առկայություն մանկավարժության կամ դասավանդվող
դասընթացի /մոդուլի ոլորտում:
· մասնակցություն հանրապետական և միջազգային գիտաժողովների:
Գիտամանկավարժական կամ պրակտիկ աշխատանքի փորձ.
· գիտական կամ մանկավարժական աշխատանքի փորձառություն՝ բացի «դասախոս» տարակարգի
համար (նվազագույնը 3 տարի)։
· մասնակցություն որակավորման բարձրացման դասընթացներին վերջին 5 տարիների ընթացքում։
· մասնագիտական պրակտիկ գործունեության փորձառություն /ցանկալի է/:
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
Պետք է նկատի ունենալ, որ ծրագրի մասնագիրը տալիս է ծրագրի հիմնական բնութագրերի համառոտ նկարագրությունը և այն կրթական վերջնարդյունքները, որոնք ենթադրվում է, որ ձեռք կբերի ուսանողը, եթե նա լիարժեք կերպով օգտվի ծրագրի ընձեռած ուսումնառության հնարավորություններից։ Ծրագրի վերաբերյալ լրացուցիչ տեղեկատվություն կարելի է գտնել ԵՊՀ ԻՄ դասընթացների տեղեկագրքում։